Creative Media, Design, Photography and other related things.

Personalie

Tuesday, April 20, 2010

::: muhasabah diri :::

:: tiade siape yang tahu ::


astaghfirullahal-azim..

apekah perasaan yang kini bertandang di hatiku..

tiade siape yg tahu..

persaan hatiku..

tatkala wajahku bahagie dan ceria setiap hari..

tetapi tiada sorg pon yang tahu

kesedihan dan kesepian yang menebal di hatiku ini..

aku seorang hamba Allah yang lemah..

aku seorang hamba Allah yang hina..

tetapi aku ttp bersyukur dengan

ketentuan Allah terhadap diriku..

mungkin semua ini hanyalah sementara..

mungkin bahagia belum menemui ku..

aku redha..

aku pasrah..

aku hanya bertawakal kpdmu Ya Allah..

aku seorang hamba Allah yang banayak melakukan dosa..

aku leka dibuai kenikmatan dunia..

tnpa ingat sedikit pon azab di akhirat..

ya Allah

adekah aku hamba mu yang beriman?

adekah syurga menanti ku?

ataupon nerake?

nauzubillahiminzalikh..

seseungguhnya ya Allah..

aku tidak meminte dimasukkan ke dlm nerakamu..

tetapi aku tidak pule lyk untuk..

memasuki syurgamu yang indah..

aman dan damai.,.

aku sepi..

melihat mereka di sekelilingku bahagie..

aku turut menumpang gembire..

walaupun timbul sedikit perasaan cemburu..

tetapi itu hanyalah permainan hati dan perasaan..

ramai yang sygkn mereka..

mereka ade insan tersayang di samping keluarga,,

dan kwn2..

walau apa pun..

aku tetap bersyukur ya Allah..

aku amat bersyukur..

dengan segale ketentuanmu..

terima kasih ya Allah..

sesengguhnye hanya kpdmu shjlah ya Allah..

tempat ku mengadu..

dan meluahkn perasaan ku..






0 cakap-cakap:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails